fredag 30 mars 2018

DIY, Gör en egen hundbur

Dagens projekt var att göra en hundbur till min lilla bil, en Mini Countryman. Jag hade letat som en tok på nätet efter hundburar som var breda men inte så djupa men det var en lögn att hitta. Då började jag istället söka på att göra en egen bur men det är inte helt lätt att veta var man köper material, det finns inte Byggmax för stålgrejer, i alla fall inte på nätet och för oss hobbyfixare.    

 Den här gången var jag smart och gick dirket till svärfar, han är mycket mer positiv till mina ideér än maken. Jo men det var ju inte en omöjlighet att göra en bur och ja, han kunde leta material! Det smarta med att gå via svärfar är att han i sin tur engagerar maken, för han vill ju ha någon att bolla med som faktiskt förstår vad han menar.  

 Idag bar det i alla fall av till svärfars verkstad, ett paradis för alla som gillar verktyg. Där svetsades det så det stod härliga till och drygt fyra timmar senare åkte vi hem med Lillan i en bur. Hemma fortsatte maken med att spraymåla buren svart och jag lade i en gummimatta. Buren passar perfekt i min lilla bil och håller nästan måtten på hur stor en Beardishund ska ha.
    
 Det är väldigt mysigt att greja tillsammans, eller ja just idag fungerade jag mer som en arbetsledare med glada hejarrop, men det är fint att se far och son i ett samspel...  

 ... ja just det, även jag fick pröva att svetsa, kul men svårt!!


 
 
 

8 kommentarer:

  1. Hej. Ursnyggt!!
    Var hittade ni nätet?
    Jag skall till och bygga en bur själv, men det är svårt att hitta var jag ska köpa mtrl till nätet.

    SvaraRadera
  2. Undrar detsamma som föregående, vart hittar man nätet? xD

    SvaraRadera
  3. Skulle med vilja veta var man hittar nätet

    SvaraRadera
  4. Du får gärna berätta var du köpt nätet/ Lisa

    SvaraRadera
  5. Som tidigare frågat, var köper man nätet?

    SvaraRadera