söndag 27 september 2009

Hemmafru eller Lyxhustru??

Häromdagen kände jag mig så nöjd. Hela eftermiddagen gick jag här hemma och städade och fejade. Jag vet att folk runt om mig (läs: mamma och make) tycker att jag är lite slarvig men den här dagen kände jag verkligen att jag nog skulle passa bra som en riktigt duktig hemmafru. Jag dammade, skurade, dammsög och allt blev så rent och fint.

Nöjd som jag var skulle jag bara rätta till soffan lite för den stod lite snett. Men vad ser jag då på golvet om inte en lucka från barnens julkalender. Då kanske det ska påpekas att jag inte har köpt en julkalender för 2009 ännu utan detta var -08:s upplaga. Då kände jag att hemmafru kanske inte passar mig i alla fall...

... Men idag tänkte jag att om inte hemmafru passar mig så borde ju lyxhustru vara mer JAG.
Jag har ju sett på Hollywoodfruarna att de ägnar dagarna till träning och shopping så jag började med att sätta på min PT (vi är vänner nu).

Under uppvärmingen fick jag skutta runt två entusiastiska barn, kanske inte så lyxhustru över det men efter en stund gick dom ut. Jag fortsatte med mina bensprattel till ljudet av maken som spikade garagetak. Jag kan ju låtsas att det är min "Gardener" det har ju alla rika amerikaner, tänkte jag. (Poolboy hade varit mer intressant men vi har ju trots allt ingen pool).

Jag kände mer och mer att lyxhustru passade mig, ända tills jag lade mig på golvet för att göra sit-ups. Då kommer kaninen och hoppar upp på min mage och sätter sig där och käkar bajs!! Då sprack bubblan om att bli lyxhustru.

....Hmm, jag kanske kan bli affärskvinna i stället. Undrar om det skulle gå att bli rik på att ge ut en dvd "Träna med din kanin" !?




1 kommentar:

  1. Vi har skaffat en gardener!! Han kostar 1000 rupies (ca 170 kr) i månaden. Dock var han inte vidare snygg och kunde knappt prata engelska.
    Snyggt dvd-fodral du monterat ihop, med Muffins på toppen. Jag tror att den kan bli en succé!

    SvaraRadera