torsdag 24 september 2009

Testinstitut för Hemtex

För drygt ett år sedan tyckte jag att jag skulle pigga upp våran toalett med en ny badrumsmatta. Ni vet, det är ju så käckt att göra en liten "minirenovering" med hjälp av nya textilier, och det är ju så bra med små projekt så mannen i huset inte blir tokig på en.

Sagt och gjort, jag gick till Hemtex och köpte en stor himmelsblå badrumsmatta. Det blev så fint i badrummet. Ut åkte den gamla beiga.
Vad jag då inte insåg var att vi i vår familj måste ha ovanligt smutsiga fötter! Jag gör inte annat än tvättar den här mattan. Varje vecka åker den i maskinen minst en gång!!

Häromdagen lade jag ut den igen på golvet, nytvättad och fin. Lillebror behöver gå på toaletten och göra nr 2, inga problem tänker jag, han klarar sig själv stora killen. Jag och storasyster är i köket. - Vilken bomb! var storasysters kommentar Och ja, det kan man lugnt säga, det lät nog i och för sig värre än det var men jag föreslog ändå att lillebror skulle ta en våtservett och torka sig med. Då säger han från toaletten - mamma, jag måste sätta mig lite på golvet om jag ska kunna torka mig. - Neeeej! skriker jag och rusar ut till toan. Självklart kommer jag försent, han har redan satt sig på den fina mattan...

Nu har jag tvättat den igen. Dom har bra kvalitet på Hemtex, deras mattor tål att tvättas om och om igen.

Här hänger den på tork, ren och fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar