måndag 10 augusti 2015

Fridfull kväll...

I helgen har vi arbetat hårt, altanen ute har skruvats ihop och nu är det bara två stolpar, en trappa och två små staketsektioner kvar. KVAR?! Ja jag förstår att ni kanske funderar på vad sjutton vi gjort om det är så mycket kvar men vi har faktiskt satt ihop sju staketsektioner, gjort en trappa och satt upp fem pergolastolpar. Idag har jag dessutom letat snickarglädje men med väldigt lite glädje, dvs rena linjer, att ha på stolparna. Bildbevis för allt det här kommer senare.

När man grejar så där mycket ute blir innemiljön lite lidande. Vi har inte städat ordentligt på hela sommaren och speciellt i verandan var fönstren fulla av döda flugor och golven fulla av damm.

Idag blev det plötsligt bestämt att barn och hund skulle åka till farmor och farfar några dagar. När huset var tömt på alla våra små hjärtan tittade maken och jag på varandra med frågan -vad hittar vi på nu då?

Svaret blev städa. Vi bestämde oss för att dra över huset lite snabbt, är vi två går det ju fort. Sagt och gjort, utrustade med trasor satte vi igång. Men det där lite snabba slutade med att jag tvättade alla fönstren i verandan medan maken kämpade med övriga rum, så otroligt härligt att få det rent! Nu sitter jag här i ett städat hem, har tänt lite ljus och har ro i hela själen. Det blev en bra måndag, ibland krävs det inte så mycket...





1 kommentar:

  1. Vad mycket ni har hunnit med. Vad skönt att ha kommit så långt. Enligt foto på FB ser det jättefint ut. Kram mamma

    SvaraRadera