fredag 27 november 2015

Att hitta julkänsla...

Jag tycker att det har varit svårt i år att hitta julkänslan, med över tio grader utomhus får jag hela tiden känslan av att jag försöker fuskbörja med julen redan i oktober. Helt enkelt svårt att greppa att det faktiskt är första advent på söndag! Nu har jag i alla fall börjat få stjärnor och stakar på plats, köpt lite hyacinter och stämplat några julkort.

Idag när stod still i trafikköerna och plötsligt ser en långtradare bredvid mig, fullastad med gran och tall, kände jag att jag ändå inte är helt bortom räddning när det gäller jul 2015. Jag började nämligen med en gång fundera över hur bra det hade varit om man kunde ha tagit lite av det riset och gjort sig en dörrkrans. Det finns kanske lite hopp trots allt att julpysselådran vaknar till liv igen!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar