torsdag 19 november 2015

Julpyssel...

Igår startade jag och grannen upp 2015-års julpyssel. Det blev glögg, pepparkakor, skumtomtar och julkortstillverkning. Kände att jag var lite ur gemet då jag faktiskt inte fick på en enda jullåt under hela kvällen, shame om me!!! Jag fick inte så många kort gjorda heller då jag inte hade så mycket färgat papper, grannen tillverkade dock en hel hög.

Det känns ändå så himla gott att sitta så där och prata och pyssla, ro för själen. Jag har varit trött den sista tiden, känner att jag inte gör något av min fritid mer än att köra barnen och mig själv till olika träningspass. Nu tog jag in ett helt bord från förrådet som jag satte i lekrummet (ja jag kallar det rummet så fortfarande även om alla leksaker försvunnit), där dukade jag upp alla stämplar och tillbehör. Förhoppningsvis kommer jag kunna locka dit barnen också att sitta och pyssla tillsammans. Det känns ändå som en härlig tid framför oss med advent och julförberedelser, det behövs lite ljus och glädje efter allt som hänt i världen.

Tillbaka till glöggen, vi testade Blossas 2015-smak. Jag tyckte den var riktigt bra, mild i smaken och inte så söt, om man nu kan säga "inte söt" i samma mening som glögg!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar