torsdag 21 januari 2016

Listor...

Jag har alltid gillat att göra listor, kanske för att jag inte vågar lita på mitt minne när man väl ska få med sig alla saker. Listorna är oftast uppdelade i kategorier som till exempel "frukt & grönsaker" eller "toalettartiklar" och bäst tycker jag det blir om man gör en liten ruta framför varje sak som man sedan kryssar i när den grejen är packad/inhandlad. Extra snyggt blir det också om man färgkodar de olika kategorierna, lägger till en liten kul clipartbild och skriver ut från datorn. Ja ni fattar, jag är en listnörd!!....och nej, så här avancerade listor gör jag inte om jag bara ska handla mat, dessa gör jag till semestern.

Nu ett litet tips till er som kanske inte tycker att det är lika kul som jag men ändå känner att listor är nödvändiga när man ska storhandla mat. På ICAs app finns det en smart funktion där man skapar sin egen inköpslista. Man kryssar i varor och om man vill kan man också fylla i mängd. Inte nog med det, man kan sedan gå in och välja den affär man ska handla i och vips, så hamnar varorna i rätt kategori och ordning för den affären!! Smart Va!?!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar