torsdag 19 juli 2012

Gästspel...

Ombyte förnöjer sägs det ju så vi lämnade stugan för ett par dagar hemma på Granbacken. Här hemma har stensättningen runt gräsmattan äntligen blivit klar, maken kämpade på bra och det bästa av allt, hans rygg höll denna gången!

Storasyster och jag gjorde en liten runda till biblioteket och fyllde på med nya ljudböcker. Det är verkligen perfekt att lyssna på när man åker bil. Vi har ju kört alla LasseMaja-mysterierna länge men nu kan vi även rekommendera Dalslandsdeckarna och Fem-böckerna!

Vi tog oss också i kragen och målade garaget. Vi har länge valt mellan gult eller vitt på stenfoten. Tillslut kom vi fram till vitt. Efter första strykningen har vi nu kommit fram till gult. Det ser lite ut som ett stall nu, jag kan i och för sig tänka mig att ha det så och fylla det med små ulliga gulliga djur men eftersom maken är bestämd på den punkten, INGA smådjur, så drar vi över det med gult och håller oss till att det ska vara ett garage.

Barnen har hunnit med några snabba dopp i sjön. "Åh herregud vad kallt!!!" var Lillebrors kommentar till det hela. Barn kan verkligen vara roliga, vi hade bästa vännernas barn här i går. Pojken i den familjen är precis ett år yngre än Lillebror och brukar få ärva kläder och skor från honom. Han har fortfarande inte växt om Lillebror på längden men fötterna har verkligen dragit iväg. När han tog på sig sina skor påpekade jag detta för lille A.

Jag: oj vilka stora fötter du har fått, de har verkligen vuxit!

Lille A: ja pojkar växer väldigt fort, snart är jag äldre än dig!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar