fredag 13 juli 2012

Zumbastrul....

Jag hann bara precis lägga ut förra inlägget när jag fick något att skriva om.
För drygt två veckor sedan beställde jag ett linne och ett par zumbabyxor från en tjej som säljer zumbakläder. Jag betalade direkt. När jag skulle fylla i adress fyllde jag i vår hemadress men sedan kunde man kryssa i en ruta om man ville ha annan leveransadress. Smart, tänkte jag eftersom vi skulle åka till stugan, det är ju bättre om jag kan få dom hit.

Visserligen kunde jag ju skrivit stugadressen direkt men jag tänkte på att om jag gör några fler inköp i framtiden är det bättre att den riktiga hemadressen står.

Efter ca en vecka utan att ha hört något om kläderna skickade jag ett mejl och frågade när de skulle komma. Fick då reda på att linnet var slut i den storleken jag ville ha. Okej, tänkte jag, det hade ju varit bra om de meddelat det med en gång då men jag ändrade i beställningen och fick till svar att de skulle skickas omgående och att jag dessutom skulle få med ett linne som plåster på såren över all väntan. Det var ju en fin gest, allt frid och fröjd....

.....tills jag då helt plötsligt får orderbekräftelsen ihop med ett mejl där hon skriver följande:

"Hoppas nu jag skickade till rätt adress, ser lite konstigt ut i beställningen, skickade till stugvägen 11 i Borås. "

Det visar sig att hon har tagit gatadressen vi har i stugan men postadressen vi har i Borås. När jag tittar på orderbekräftelsen (som jag fick först nu, efter att hon skickat kläderna) så ser den ut så här (något kodat eftersom jag inte vill offentliggöra alla mina uppgifter, det räcker ju med att ni vet hur väl bikinilinjen är ansad, någon måtta får det ju vara på personutlämnandet)


"Vi har mottagit följande beställning.

BESTÄLLNINGSNUMMER: 2

BESTÄLLNINGSDATUM: 2012-06-27 12:29:41

FAKTURAADRESS
LEVERANSADRESS

Fru Granbacken
Fru Granbacken

Person nr
Co mina föräldrars namn

Stugvägen 11

Hemvägen 12
311xx Falkenberg

SE

506 xxBorås

SE

E-POST
xxx@xxxx
TELEFON

MOBIL
Xxxxxxxxxxx

ART.NR.
BENÄMNING
ANTAL
Á-PRIS
SUMMA"



Ni fattar, allt är ju helt blandat!! Jag skickade då tillbaka ett mejl där jag skrev att hon skickat till fel adress och förklarade hur adresserna hänger ihop. Jag frågade också vad som händer med kläderna nu.

Då får jag detta svar ( vilket får mig att gå i taket ):

"De är då skickade till fel adress, vad finns där?
Kan du hämta dem där?
Som du kanske såg på den bifogade filen såg adresserna av någon anledning riktigt konstiga ut. Tänkte att det nog spelade mindre roll, fakruraadress blir det ju ingen. Fakturerar ju inte, du betalade ju direkt när du beställde.

Kan du komma åt kläderna på adressen?

Med vänlig hälsning,"

Hur tänker människan??!!!! Jag skickade då följande som svar ( med en puls på 500 slag/sekund!!):

"Men snälla du, det finns inte en Stugvägen i Borås så hur sjutton ska jag få tag i dom där?? Hade du skickat orderbekräftelsen INNAN kläderna hade jag kunnat meddela dig detta. Anledningen till att jag fyllde i min Boråsadress
Som fakturaadress var att jag trodde att det skulle underlätta vid framtida inköp (vilket verkligen inte känns aktuellt nu efter allt STRUL och all väntan). Jag valde att fylla i leveransadress till Falkenberg eftersom vi bor där under semestern. Är jag den förste som velat ha varor skickade till annan adress än fakturaadressen?? Min fråga kvarstår, hur får jag mina kläder??"

Jag är så irriterad att jag tror jag smäller av, har människan INGEN intelligens?? Alldeles nyss fick jag i alla fall ett mejl där hon konstaterar att vi får vänta till kläderna går till retur till henne och sedan får hon skicka tillbaka dom till mig. Hon undrade också till vilken adress.

Fortsättning följer, lagom till jul kanske de dyker upp!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar