måndag 2 december 2013

Magsjuka, målning och snor...

Vi har ganska så intensiva helger nu för tiden, jag tror vi mer eller mindre jobbar 10h-pass varje dag. I helgen har vi äntligen blivit klara med målningen i kakelugnsrummet. Jag trodde maken skulle få ett spel när takfärgen bara blev flammig hela tiden, efter tre strykningar är det nu okej. Det är ett ganska mörkt rum och med en taklampa som ger lite skuggor i taket tror jag faktiskt inte att det syns. Nu väntar vi fortfarande på tapeterna men det känns ändå skönt att ha kunnat ta bort golvpappen och städat av lite i det rummet också.

Lillebror satsade på magsjuka den här helgen, en gång på fredagsmorgonen och en gång på lördagskvällen, där emellan och efteråt har han varit pigg. storasyster kör på en rejäl förkylning i stället med halsont och tjock snorig näsa, så idag är jag hemma med båda barnen.

När man har hållit på och grejat så mycket som vi har gjort den sista tiden blir man nästan lite speedad, i alla fall jag. Jag har svårt att bara sitta och njuta av ett välstädat hem, jag känner mig hela tiden lite rastlös med känslan av att vi borde göra något mer. Som om vi är med i en tävling och måste hinna med så mycket som möjligt innan målgången.

Vi hann med lite pyssel i helgen också förresten! Storasyster och jag fixade en liten present till hennes fritidsfröknar. Vi testade porslinspenna, jag har aldrig gjort det innan det var faktiskt kul och enkelt. Muggarna ska få ett litet minipepparkakshus på kanten också men de är inte färdiga ännu så det får ni se en annan gång.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar