onsdag 2 april 2014

En altandröm...

Ni som känner mig vet att jag måste ha ett projekt på gång, även om det bara råkar vara en dröm.

Just nu funderar jag mycket på hur vi ska göra med vår stora altan som är på framsidan, som det är i dagsläget används den nästan inte alls. Dels är den för skuggig (vilket vi nu försöker åtgärda genom att ta bort lite träd) och sedan är den helt enkelt för omysig.

Vi har kommit fram till att vi nog skulle använda den mer om man fick ett tak över en del av den, så man kan sätta in infravärme och så man får en rumskänsla. Men det är ju inte bara att sätta ett tak, det kan ju bli hur fult som helst, det ska ju passa huset och helst inte göra rummet innanför för mörkt.

Efter en hel del sökande på nätet har jag hittat min dröm, både i tak och stil och i trädgårdsmöbler som ska stå under taket. Nu är det bara att köpa eb trisslott och hoppas på det bästa!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar