måndag 27 oktober 2014

Helgmys...

Det blev en sån där härlig helg som var helt oplanerad, visst är det skönt att ha sådana ibland. Fredagen började (eller kanske borde jag skriva avslutades) med ett dopp i baljan, nytt vatten och urskrubbad efter att ha stått oanvänd hela sommaren.

I lördags körde maken Lillebror till parkourträningen som han har kl 9.00, jag körde Storasyster åt andra hållet, hon tränar fotboll samma tid. Morris och jag passade på att ta en powerwalk i regnet, faktiskt ganska skönt att komma igång och dessutom ta vara på den tiden till något vettigt.

Maken och jag är bjuden på Halloweenfest nästa helg med tema (som än så länge måste vara hemligt för er). Vi drog ner till stan och fixade lite med kostymerna medan barnen lekte hemma med kompisar.

Igår tog vi, hela familjen, en spontansväng till Freeport, jag skulle väl egentligen inte ha något speciellt men öppnar dörren till affären Tenson och där hänger den!! Längst bak i affären, jag ser den redan från dörren, där hänger min skidjacka!! Den ropade mitt namn, jag provade den, den ville inte släppa min kropp, jag fick ta med den hem, det fanns inget annat jag kunde göra. Tur hade jag också för det var 30% så det var ett bra pris. Ja nu har jag en fin turkos jacka att sälja för som kanske den uppmärksamma läsaren minns, köpte jag en skidjacka förra året som nu alltså bara är använd en vecka. Mamma ska prova den, annars åker den ut på Blocket...

Hur som helst har det varit en mysig helg tillsammans med familjen, utan stress....




Färgen är lite skarpare i verkligheten, ni fattar varför jag inte kunde lämna kvar den i affären va?!

1 kommentar:

  1. He, he... Jag förstår precis....
    När jag var där i somras hittade jag en lika skarpt rosa kofta på odd molly som var tvungen att följa med mig hem;)
    Kram

    SvaraRadera