onsdag 24 september 2014

Livet är gott!!

Ja vad annat kan man säga!? Jag brukar smyga upp tidigt på morgonen, sätta mig på däck och njuta av tystnaden. Titta ut över havet som omges av berg, vänta på att resten av familjen ska vakna samtidigt som solen sakta går upp på himlen.

Dagarna spenderas sedan i havet eller på båten. Solen är lagom varm och man kan välja att ligga skönt i skuggan med en bok. Klockan ett serveras sedan lunchen, olika saker varje dag men lika gott vad som än ställs fram. Alltid många olika små rätter med mycket grönsaker. När man ätit färdigt reser man på sig och lämnar bordet och disken bakom sig, vilken lyx!!

Vi trodde att det skulle finnas vattenskidor på båten men i sista stund fick vi byta båt och på den här fanns ingen sådan utrustning. Vi har tillgång till en liten kajak men det stora nöjet är att hoppa från en liten brygga. Efter att ha stått och tvekat på den lilla avsatsen i två dagar tog jag tillslut mod till mig och hoppade. Herregud vad feg jag har blivit med åren!! Nu står jag på relingen och håller i mig i en vajer och funderar på ett hopp därifrån, innan semestern är slut ska jag nog våga hoppa därifrån också!! Lillebror och Storasyster hoppar som tokar från alla olika höjder, där är inga tveksamheter inte!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar