torsdag 4 september 2014

En naggad navelsträng...

Idag har vi naggat lite på navelsträngen igen, det görs ju hela tiden egentligen, barnen blir större och behovet av mig mindre. Vi är inte som en hel massa längre, utan faktiskt tre personer varav två brukar försvinna upp på sina rum och stänga dörren om sig efter skolan......den tredje brukar krascha i soffan...

Idag gjordes i alla fall ett lite mer märkbart hack i navelsträngen, idag åkte Storasyster och hennes kompis buss in till stan för att gå på sin dans. Det tar bara fem minuter att gå från busstorget till dansen men det känns ändå lite pirrigt för lilla mamsen. Storasyster var övertygad om att hon hittade men för säkerhets skull hade hon och kompisen kollat in vägen på Google Earth. Det är dagens barn det!!

Hur som helst verkade tjejerna betydligt lugnare än vad jag kände mig, jag går här med telefonen i högsta hugg redo att ge mig iväg om något skulle gå fel. Kompisens mamma var också lite nervös, redo med sin telefon på Ica.

Den här livsresan man gör ihop med barnen är otroligt häftig, från liten till stor. Storasyster skulle köpa nya dansskor idag också, jag bad kompisens mamma hjälpa henne, hon skulle nämligen hämta tjejerna. När jag sa det till Storasyster tittade hon på mig och svarade att hon minsann ville köpa dom innan dansen, det kunde hon fixa själv. Min lilla, stora tjej, mer självständig för varje dag!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar