tisdag 8 december 2015

Mossinspiration...

Sprang på en så fin krona av mossa när jag var på stan häromdagen, insåg att jag i mitt huvud redan hade ett mossprojekt som inte blivit av och kände att det här kunde vara ett alternativ istället. Sagt och gjort, jag drog på mig regnkläderna och packade tråd och ställningar i en Ikeakasse och tog med mig hunden ut i skogen. Åh vad härligt för Morris tänker ni nog nu men den hunden önskar nog att vi bodde lite mer i city. För att överhuvudtaget få med honom måste man gå på stigar i skogen, annars totalvägrar han. Jag hittade en perfekt stig in till en stor mossig sten, där gjorde jag sedan mina mossprojekt till ljudet av en pipande hund. Om man bara kan stänga av öronen för Morrispip så är det ju balsam för själen att stå i en skog och pyssla, verkligen något att rekommendera!

















2 kommentarer:

  1. Oh, du borde komma hit och hjälpa mig. Vi har bara plockat en stor bärkasse med mossa, men vad göra med den? Du verkar ha många bra råd.

    SvaraRadera
  2. Åh, så smart! Och väldigt fint! Det får jag kanske härmapa....
    Kram

    SvaraRadera