måndag 21 december 2015

Pysselträff...

För andra året i rad körde jag och mitt tjejgäng på en liten pyssleträff här innan jul. Vi började med ett julbad i tunnan och sedan middag innan pysslet satte igång. En av tjejerna hade fått låna gamla fina marsipanformar från ett nedlagt konditori så vi tryckte marsipangrisar för glatta livet! Förutom grisarna gjorde vi kransar av galgar, några dekorerade tändsticksaskar och så stämplades det etiketter och dracks vin. Det blev en mysig och intensiv kväll som tog slut alldeles för fort.

Söndagsförmiddagen ägnades åt julbak, bröd i massor. Det är rogivande att stå och knåda en deg till ljudet av julmusik.

På eftermiddagen var det julavslutning med Storasysters gymnastiktrupp, föräldrar och syskon fick vara med. Oj så kul vi hade! Efter en lång och jobbig uppvärmning med kullerbyttor på kullerbyttor så det kändes som att man lekte irländsk julafton, var det dags att plocka fram stationer. Sedan var det bara att öva på handvoltstrappa, hjulning på bom, volter mm. Svårt men kul, jag var helt genomsvettig efter två timmar som en ko på grönbete....

....och lite smått illamående av alla snurrar hit och dit.

Ja idag känns hälsenorna lite korta och jag vet inte om jag har någon hals, det känns som att mina axlar har vuxit till öronen.























1 kommentar:

  1. Lika mysigt som förra året! Tack!
    Var på steinbrenner och Nyberg idag och var tvungen att spana in deras marsipangrisar. Det såg ut som om de var sprayade i efterhand med karamellfärg. Det hade kanske varit något för mig, det här med chokladdoppning var ju inte riktigt min grej... ; )

    SvaraRadera