onsdag 21 oktober 2009

Hmm, lyckad bokning eller...?

Jaha, då har man bokat in ännu en hotellweekend! Förra gången gjorde maken bokningen och ni som läste förra inlägget vet ju att det blev ganska lyckat!

Vi åker alltid till Malmö och julhandlar med min bästa kompis och hennes make. Nu var det dags att boka årets färd. Ibland har maken haft gratisnätter men i år var de slut så vi skulle bo som vanligt folk. Min vän hade en hotellcheck från Coop men jag hittade inga lediga rum det datumet vi ville åka så jag letade vidare.

Efter mycket om och men lyckades jag hitta hotellrum på Scandic som ligger mitt i Malmö. Jättefint hotell såg det ut att vara och riktigt billigt, 693kr/natt. För säkerhetsskull gick jag in och kollade bilder på rummen och läste på lite vad de olika rummen innebar.

Sedan ringde jag upp kompisen och vi satt med varsin dator i knät och gjorde bokningen samtidigt. Ett rum var, med 2 personer i varje rum, inga barn. Som extra tillval fyllde vi i "icke rökare". Sedan tryckte vi på BOKA och allt var frid och fröjd....

... ända tills jag råkar se "sängval: enkelsäng med en extra utdragssäng". Kanske inte riktigt vad vi hade tänkt oss. - Pix för sängen!!

Hmm, makens säng??

1 kommentar:

  1. Ärligt!! Ska en av er sova på typ ikea-250kronors-extrasäng! Jag vetju vilken säng som kommer att stå oanvänd. Kanske så är extrasängen mera brits-lik. Det blir i så fall bra Indienträning för här är sängarna stenhårda. Det är som att ligga på en träplanka. Ska väl likna känslan av en kartongbit på marken eller något....så sover många här. Usch. Jag längtar efter min säng. Är på väg till tullen. Hoppas vi får våra saker i veckan!!!Kram syrran.

    SvaraRadera