måndag 26 oktober 2009

Jag behöver pysselvänner!!!

Jag saknar pysselvänner här i Borås! Mina kompisar här tycker att det är toppen att det finns affärer där man kan köpa saker färdiga i stället för att försöka tillverka allt själv.

Det var rätt länge sedan jag pysslade nu men i veckan när jag var sjuk sydde jag faktiskt några mössor. Sedan började jag också att försöka sy ett överdrag till en fåtölj, ett projekt som inte riktigt är i hamn ännu.

Hur som helst, nu är skaparlusten tillbaka och jag kom på att det vore kul att göra egna blockljus. Jag chattade med svägerskan på facebook och skrev att jag var lite sugen på att göra ljus, hennes kommentar tillbaka var " Nej nu måste jag säga att det finns färdiga att KÖPA". Ingen ljusstöparkompis där inte.

Idag kom jag på idéen att jag faktiskt kan fråga maken, han kanske skulle kunna tycka det var kul om man gjorde det som ett familjeprojekt.

Jag såg ett program på TV där man lärde sig hur man skulle "fostra" sin man med samma teknik som man gör vid hunduppfostran. Med detta i bakhuvudet sa jag med glad, ljus stämma: -Skulle du tycka att det vore kul att göra ljus?
Maken (med väldigt skeptiskt frågande stämma): - Stöpa ljus??!!
Jag (fortfarande med glad stämma): - Nej, inte STÖPA, göra blockljus!!
Maken tittar på mig, ler och svarar - Skulle du tycka att det var roligt att följa med på bilmässa?

Summan av det hela: vi ska inte göra ljus tillsammans ( och nej, hunduppfostran var inte min starka sida när jag hade hund heller)




















1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag trodde ni höll på med att bygga en linbana i trädgården som familjeprojekt. Är ni redan klara? Det kan ju vara lite mysigt att åka i linbanan över alla snögubbarna och ljusen till jul som ett mini Lisebergs land.
    Hade jag varit hemma hade jag givetvis varit med på att gjuta blockljus..:) Hälsa Johan det från mig /Tomas

    SvaraRadera