lördag 7 november 2009

Lyckade och mindre lyckade projekt...

Om jag skulle välja ett motto skulle det bli " det kan man ju göra själv!" .
På grund av detta motto tillverkas det mycket här hemma. På gott och ont kanske jag ska lägga till.

I somras fick vi en jättefin sommarpresent från alla barnen på jobbet, de hade köpt en liten bärbar grill som låg i en liten väska.

Maken hade tagit semester några dagar före mig så när jag hade jobbat min sista dag skulle vi fira lite genom att åka ut med båten. Det var den veckan det var 30 grader varmt så det var verkligen en härlig dag.

När jag kliver ur bilen väntar familjen, jag får en semesteröl och vi sitter i solskenet och njuter och planerar för båtturen. Jag hade med mig grillen hem och vi kom fram till att vi kunde inviga den och grilla lite korv när vi är på sjön.

Det är nu det händer något med min hjärna, den börjar genast att jobba och kommer på den strålande idén att jag ska bygga en lite flotte till grillen. Jag kunde i mitt inre se hur vi puttrade fram på sjön med flotten efter oss och på den står den lilla grillen och kolen blir färdig medans vi åker.

Sagt och gjort, medan maken packar båtgrejer dricker jag öl och bygger en liten flotte. Sedan packar jag ner korv och vi drar ner till sjön för att lägga i båten.

En granne kom förbi och snackade lite, han tittade på flotten och tyckte att det skulle bli väldigt intressant att se hur det skulle fungera. Inte ens då insåg jag att det kanske var en tokig idé, det är klart att det kommer fungera tänkte jag.


Vi gav oss i alla fall ut på sjön och efter ett tag är det dags för grillning. Det var faktiskt inte helt lätt att grilla när grillen står på en flotte. Maken fick sitta och hålla i grillen hela tiden med grilltången. Om man säger så här, det är tur att korvar flyter för annars hade vi nog inte fått någon korv den kvällen. Efter ett tag tröttnar maken och tar hela grillen och ställer den i båten och säger att det nog är lättare om vi har den där istället.


Jag har bestämt mig för att aldrig erkänna för grannen att flotten inte fungerar.




Ett mer lyckat projekt gjorde jag häromdagen.

Min förra kollega hade beställt en bebismössa, ni som läst dom gamla inläggen har sett fotot på den. Vi skulle träffas och fika i tisdags och då skulle hon få den. Men 2,5 h innan fikastunden kom jag på att det skulle vara gulligt att sy en liten kappa till mössan. Jag har aldrig gjort någon kappa innan men jag lyckades faktiskt få ihop det. Så det lönar sig att försöka, det kan ju bli bra!!



En liten kappa till en liten flicka!



Flotte till salu, säljes till högstbjudande. Endast använd en gång!


(Bud kan ges här på bloggen)



2 kommentarer:

  1. Den där grillhistorien är en av de roligaste idéer du genomfört, kära syster!!! Den är så rolig att man skrattar så man gråter. Puss på dig. Hur går det förresten med linbanan?
    Ps Kappan blev jättesöt! Bra gjort.

    SvaraRadera
  2. Jag skrattar så jag gråter! :-)

    Hlsn Johanna

    SvaraRadera