torsdag 19 november 2009

Syskonkärlek!

Vi har två fina barn, visst kan dom vara sura och gnälla men oftast är dom glada och framför allt väldigt goa mot varandra

Härom dagen när Storasyster hade varit på sin dans satt hon och funderade på avslutningen som närmar sig. Dom brukar alltid få en glass sista gången, då säger hon så här:

- Jag ska fråga Å (dansfröken) om inte hon kan ta med en extra glass så Lillebror får en också!


Lillebror är lika snäll han. När vi väntar på Storasysters simskola brukar jag och maken dricka en kopp kaffe. Lillebror får då en festis och så köper vi en till Storasyster som hon får efter simmet.

Dom senaste gångerna har han fått en peng och gått själv för att köpa sin dricka. Första gången han skulle göra det gav jag honom en tia, då tittar han på mig och säger:

-Jag köper nog en till Storasyster också!

Det värmer i hjärtat när man hör hur måna de är om varandra, jag hoppas att den enorma kärleken mellan dom alltid kommer finnas kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar