söndag 29 november 2009

Lycka är ...

Storasyster går på barndans. Varje jul avslutas terminen med en stor dansshow på Sagateatern här i Borås. Då får alla grupper som tränar på dansstudion göra ett nummer och så även de lite yngre barnen. Det är väldigt fint gjort och alla shownumren följer ett tema. I år hette showen "Legender".

Klockan 14.15 lämnade jag in en lite nervös tjej, klädd i vita tights och vitt linne. Sedan var det bara att vänta. Klockan 15.00 drog showen igång.

Efter att ha tittat på sju nummer var det äntligen dags, nu var det Storasysters tur. Till tonerna av Elvis vickade hon på rumpan och gjorde fina handrörelser, snurrade och hoppade. Jag trodde att jag skulle spricka av stolthet, hon var så duktig! Tårarna rann samtidigt som jag inte kunde låta bli att skratta åt dessa fina små flickor med putande små magar!

Konstigt egentligen, vi såg så många fina duktiga barn under kvällen men ändå var vår flicka bäst!!

Lycka är att se sin fina flicka stråla på en stor scen inför stor publik!

En cool Elvis-tjej med tightsen bak och fram!





2 kommentarer:

  1. Oooohhh vad söt hon är. Nu gråter jag också.
    Krama henne från sin moster.

    SvaraRadera
  2. En sötare tjej finns inte, säger mormor.

    SvaraRadera