onsdag 19 maj 2010

Tjurigt på granbacken!

Efter en härlig dag på jobbet åkte jag glad i hågen för att hämta Storasyster. Jag möts av en jättesur tjej som inte alls var nöjd över att jag kom innan de hade ätit mellanmål. Hon storgrät över detta jätteproblem så det slutade med att vi stannade kvar så hon kunde få sin macka.
Trodde då i min enfald att hon skulle vara nöjd efter detta beslut men nej då, efter smörgåsen kom det fler tårar. Hon hade ju suttit med skorna på medan alla andra satt barfota på filten!! Hjälp vilka problem man kan ha!! Tillslut kom vi i alla fall iväg så vi kunde hämta Lillebror, när vi kommer där möts jag av en lika sur unge. Inte heller detta barn fick ju äta mellanmål på förskolan!! Ni förstår vilken hemsk mamma de har!!

När man får med sig två sura barn hem blir man ju själv på lite sämre humör, inte blev det bättre av att komma hem till ett stökigt och smutsigt hem. Men jag bet i hop och började städa. Efter ett tag kommer Storasyster och vill att vi ska ta fram vattenspridaren eller poolen. Jag förklarar att vattenspridaren är sönder och poolen är slängd. Detta resulterar att hon ännu en gång blir sur. Jag fattar inte riktigt varför, eftersom hon var uppe hos grannarna och lekte i deras vattenspridare.

Jag börjar förbereda för kvällsmat, broccolisoppa. Storasyster är ute på altanen och kör Bobbycar med granntjejen. Plötsligt hör jag ett konstigt ljud och en liten stund senare kommer Storasyster in, stortjutandes. Verkligen så där hjärtskärande! Jag frågar vad som hänt och hon svarar helt hysteriskt ledsen att jag måste följa med henne ut, och att jag kommer bli ledsen eller att jag kommer bli något!! När vi kommer ut visar det sig att hon kört rakt in i min fina ljuslykta jag fick i julklapp. Två glasväggar hade gått sönder.
Stackars lilla Storasyster, helt förstörd var hon. Jag sa att jag blev ledsen men att jag förstod att det inte var meningen och att det inte gjorde något. Vi var rörande överens om att det var dax att ställa undan Bobby bilarna, enligt Storasyster så tyckte hon inte ens om dom! Efter att ha suttit och tröstat en stund går vi in, där möts jag av en svartbränd kastrull med förkolnade broccoli.

Trött tar jag fram filmjölk till barnen. Storasyster gick in i pysselrummet, en stund senare kom hon ut med en hopvikt lapp där hon skrivit mitt namn och gjort en massa hjärtan. Min fina lilla flicka!!!

Vad gör väl det att grytan ser ut så här...........

........när man får ett så här fint brev!

3 kommentarer:

  1. Usch sicken eftermiddag. Tur att barnen har sina egna sätta att muntra upp en. Hoppas ni i dag får en muntrare dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men jösses vilken dag! Barnen är för härliga när de ska ställa allt till rätta igen... Kramar Linda i backen

    SvaraRadera
  3. Slutet gott, allting gott, utom soppan kanske?
    kram mamma

    SvaraRadera