söndag 30 maj 2010

Morsdag

Mor, lilla mor, vem är väl som du? Ingen i hela världen!! Så sjöng alltid pappa, syrran och jag för mamma på morsdag. Rätt så falskt och med frukostbrickan dukad, väckte vi henne. Helst skulle man ha plockat en bukett liljekonvaljer till brickan för då visste man att hon skulle bli extra glad.

Riktigt så går det inte till i den här familjen. Men jag fick i alla fall ett jättefint armband av Lillebror som han hade pärlat på dagis. Så jag vill nu passa på att tacka fröknarna på lillebrors avdelning som såg till att det blev lite morsdagsfirande i det här huset!! Nu verkar det som att fröknarna där har lite smalare handleder än jag, eller så är det si så där med budgeten för armbandet var lite litet. Hur som helst, vi har tusentals pärlor här hemma, det var bara att sätta en liten rund pärla mellan varje "godisbit" så passade det perfekt! Visst är det otroligt sommarsnyggt, glassigt värre! Och färgsammansättningen är ju jättefin, han är duktig han, mammas lille Prins!!

Snyggaste mamman i stan, det är jag det!!

1 kommentar:

  1. Tänk Fia, jag fick TVÅ!!!
    KRAM Linda i backen

    SvaraRadera