lördag 31 mars 2012

En lååååång väg...

Ja det blev ett långt dygn innan vi var framme hos systeryster, mellanlandning både i Bryssel och Mumbai. Barnen har varit otroligt duktiga även om de var rätt trötta i slutet på resan, men det är inte så konstigt att vi alla var trötta, vu hade varit igång i ett dygn.

Vi landade i ett varmt och regnigt Bangalore. En timmes bilfärd avslutade vår resa, skumpig väg, kolmörker och åska. Då och då mötte vi andra bilar, alla körde med helljus så det gällde att blunda vid dessa möten annars sved det i de trötta ögonen.

Hela resa gick i alla fall bra, det värsta som hände var att jag fick ett glas vin i knät. Mitt eget glas, kanske ska sägas. Förutom själva fläcken kändes det som jag luktade som en hel efterfest. Tack och lov får man hämta ut väskorna i Mumbai så där kunde jag svida om!

Väl framme hos syrran blev vi insläppta av chauffören, alla i huset sov. Det kändes härligt att äntligen vara framme.....

.....ända till Lillebror kommer inspringande och hojtar - Jag måste spy!!
Mycket riktigt han kastar sig ner framför toaletten och spyr. Jippie, tänkte jag, det här blev ju en toppenstart på semestern med magsjuka. Men det blev inte så, det kom bara lite, lite. Antagligen var det åksjuka och trötthet.

Sängarna stod bäddade så vi kröp ner och sov några timmar, skönt!!

Maken och svågern startade sedan hårt och gav sig iväg på golftävling. Syrran och jag var inte sämre, vi traskade iväg till grannområdet där de hade houseparty på papper! Fattar ni vilket paradis för en pappersnörd som jag?!! Där inhandlades papper av olika slag och fina presenpåsar. Efter det blev det en lugn eftermiddag vid poolen. Lyxigt!!





1 kommentar:

  1. Skönt att ni är framme!! Tempeltree misstänker jag:)
    Har i färskt minne när våra vänner kom förra året. Där spyddes det ikapp i bilen av åksjuka och trötthet. Alfred har också spytt på resan från flygplatsen men då var det dessvärre vinterkräksjuka som han fått med sig från Sverige som avslutning på tre veckors sjuk Sverigevistelse förra vintern. Den magsjukan delade han med sig till både mig och Anthu.

    SvaraRadera