tisdag 14 augusti 2012

Kvällsdopp...

Idag körde jag maken till tåget, han ska på mässa i Stockholm i dagarna fem. Sedan blev det en tur till ICA för att fylla på kylskåpet. När jag kom hem ville barnen bada så vi fixade lite spontant till kokkorv och bröd och drog ner till sjön.

Nu kommer, tro det eller ej, ett NORMALT husmorstips: köp en mattermos (oj, ser verkligen konstigt ut i skrift! Mat+termos alltså, så inte någon nu missuppfattar och börjar googla runt på olika tillbehör till mattor. Ja med den här långa utläggningen kändes plötsligt inte tipset lika normalt längre.)

Hur som helst, med en termos för mat kan man lätt ta med sig färdigkokt korv, väldigt praktiskt!

Vi kom i alla fall ner till roddklubben och hela gräsmattan var fylld av kick-offande korvgrillande människor ( antagligen ägde de inte några mattermosar)

Vi drog oss ut på bryggan och barnen badade, jag kände lite försiktigt på vattnet med foten och det kändes faktiskt riktigt härligt. Sagt och gjort, bikinin åkte på och jag satte mig ner på bryggan och doppade hela underbenen. DÅ kändes det plötsligt inte alls lika skönt. Men vad sjutton gör man när det sitter en hel drös och tittar på, det var ju bara att slänga sig i böljan den blå.

Friskt är nog det rätta ordet vid en utvärdering, fast faktiskt helt okej när man legat i en stund. Jag kände mig i alla fall välförtjänt av en varm korv efteråt!











4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att bara ta på sandalerna och gå ner till stranden? Vi(nja, barnen i alla fall..) tog också ett kvällsdopp ikväll, men vi åt innan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det mysigt med lite varma kvällar! äntligen!!

      Radera
  2. Ser härligt ut:) Här läggs det mattor, slipas soffa och flyttas prylar i oändlighet mellan rummen......På torsdag kommer containern. Det är ett försiktigt 'jippi' för jag kan inte sluta tänka på vart allt skall ta vägen......Håll tummarna för att vi inte flippar ur. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är också supersugen på att göra massor hår hemma! Skönt att containern kommer. Kram

    SvaraRadera