söndag 12 augusti 2012

Pust, stön och stånk!!...

När vi var små och kom hem ifrån stugan i augusti skulle alltid hela huset storrengöras, från tak till golv. Väääldigt tråkigt tyckte man på den tiden men på något sätt måste ändå denna tradition ändå ha hållit sig kvar lite i slarviga jag. Idag drog vi igång projekt tvätta fönster. Hjälp vad vi har gnott!! Maken har spolat av med vattenslang och dragit över med trasa, sedan var tanken att jag skulle gå efter och göra en gång till fast med lite mer finlir, ni vet med trasa och skrapa.

Efter att ha kommit i fatt honom redan vid fönster nummer två tänkte jag att jag kör lite inne, ger honom lite försprång...
....trodde jag. Jag gnodde som en tok RUNT alla fönstren inne, ni vet det vita träet. Som när jag tog vatten på det blev lite mer grå. Det var så fruktansvärt smutsigt rent ut sagt! Jag fick hela tiden ta såpa direkt på en svamp för att få bort det, sedan torka med vanlig blöt trasa för att sedan torka torrt med en annan trasa.

Man kan väl säga att ett tag hann maken tvätta grovt och finlir både på ut och insida själv. Vi höll på från tiotiden till nu klockan åtta på kvällen, då hann jag i och för sig med att tvätta sofföverdrag, kuddöverdrag och plädar. Dessutom har vi dammat, dammsugit och torkat golv i två rum.

Nu är jag helt slut i kroppen, men oj vad fräscht det känns här!!





1 kommentar:

  1. Det är i alla fall skönt när det är gjort! och fint blir det! Kommer och inspekterar snart!
    Kram

    SvaraRadera