måndag 26 augusti 2013

K A O S!!!....igen

Jag får snart panik här hemma. Hela hallen mellan de tre sovrummen på ovanvåningen är smockad med grejer. Både Storasysters och Lillebrors rum är fyllda till bredden och går knappt att komma in i om man inte gör en Supermanlandning i en säng, för dom finns det gott om i barnens rum.

Igår bar vi ner tre av våra fyra garderober till badrummet så när man öppnar dörren dit går man rakt in i en hög stolpe av trådbackar, dessa stod tidigare där nu garderoberna står så man får klämma sig förbi dom för att sätta sig på toaletten. Den sista garderoben bar vi ut i välfyllt förråd.

Man kan sammanfatta det hela med att det känns som att man får lite andnöd här hemma. Men det positiva i det hela är att man gärna jobbar på för att få det att bli klart. Idag har jag målat taket en andra gång försökt mig på att foga lite mellan golvplankorna, det är svårt och kladdigt. Det är så himla frustrerande när jag känner mig beroende av makens kunskap, speciellt eftersom han är i Dalarna och min filosofi är att kvinnor minsann också kan.

Fast jag kan nog känna mig nöjd med dagen som helhet, den började klockan 06.00 på jobbet, sedan har jag både cyklat med hunden, målat tak, fogat golv, tränat, handlat mat och mer färg, målat mer tak, spacklat lite, lagat mat och sett till att hunden fick kissa en sista gång. Nu pustar jag ut i soffan, för trött för att ta mig till sängen..

...oj jag höll på att glömma att jag har skördat i landet...




...ja det var inte så betungande som ni ser. Det här är nämligen hela skörden!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar