lördag 17 augusti 2013

Rastlös!!!...

Maken har varit i Stockholm på mässa sedan i onsdags. När jag pratade med honom i telefon och konstaterade att jag var rastlös, sällskapssjuk och inte riktigt var gjord för att vara ensam svarade han med en vääääldigt sarkastiskt röst -Nähä!!! ( som att han hade anat det av alla sms och telefonsamtal)

Men jag tycker verkligen att helgerna blir supertråkiga, plötsligt var det bara jag som satt här vid TV:n och tittade på Barnkanalen medan barnen hade bänkat sig framför datorn i ett annat rum. Jag ropade in till dom att jag har tråkigt då hör jag hur Lillebror säger till Storasyster - Kan du gå in till mamma en stund. Det kan man ju tycka var lite gulligt, att de tänkte på mig men det stannade där, vid en tanke. Så här sitter jag nu i min ensamhet med en tråkig Tv-tablå och disk, blää!!





1 kommentar:

  1. Känner igen det där! J åker i gryningen imorgon och kommer inte hem förrän fredag kväll. Blir alltid extra jobbigt efter en semester när man umgåtts dygnet runt i en månad och så ska man plötsligt vänja sig vid att vara ensam (ja med vovven så klart!) hela veckorna. INTE roligt. Men man får mycket gjort å andra sidan...

    SvaraRadera