söndag 2 november 2014

En torsk från Norge...

I lördags var vi bjudna på Halloweenfest hos familjen H. Årets tema var att alla gäster kom från ett visst land och vi fick Norge. När jag fick inbjudan förstod jag inte först att alla hade olika länder utan trodde att det skulle bli en Norsk fest. Jag började fundera på vad jag skulle vara och kom fram till att lusekoftor och skidåkare lär ju alla vara, nej jag ville vara lite mer unik än så. Jag spånade olika förslag med syrran och förslaget fisk kom upp.

Sagt och gjort, jag tog mig till en second hand-butik och letade efter typiska fiskkläder. Väl där hittade jag ett paljettfodral och en silkig kjol i fiskfärg. Efter att dessa plagg var inköpta fick jag reda på att alla inte alls skulle komma från Norge och plötsligt kändes mitt val att gå som fisk väldigt konstigt.

Funderingarna gick lite fram och tillbaka men sedan kände jag att grejerna fanns ju redan, nu kör vi på fisk från de norska haven. Maken gick som Fleksnes.

Det blev en väldigt rolig kväll tillsammans med bland annat det svenska värdparet, portugiser, polska byggjobbare, Lilla My och Snusmumriken! Tack M&M för en kanonkul fest!!


....lägg märke till makens snygga drinkväska!!



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar