lördag 22 november 2014

Julkänsla...

Vilken underbar dag! Jag hann faktiskt se solen i flera minuter, ljuvligt! Idag har det pysslats ute i det frasigt kalla vädret. Bilden i förra inlägget var inte min, jag lånade den från nätet för lite inspiration. Eftersom jag fick mycket beröm för den har jag i dag knåpat ihop två egna, dessutom har jag gjort en dörrkrans. Den är så stor och tung att jag är rädd att hela dörren ska trilla utåt. Eventuellt ska jag sätt i någon mer dekoration, jag har inte bestämt mig ännu. Jag har skrivit det förr men det tål att sägas igen, pyssel är som balsam för själen! Lille Morrisen har varit mitt stöd hela dagen, från att sno tall och enris utmed landsvägar till att få ihop allt.

Ikväll kommer det lite kompisar hit, jag har gjort fyra smaker av pannacotta i miniformat. Pepparkaks-, vanilj-, choklad- och saffranspannacotta, vad tror ni, vilken kommer vara bäst?

Nu är hela verandan fylld av levande ljus, i kakelugnen sprakar en brasa och bredvid mig snarkar en liten hund, väldigt mysigt!











5 kommentarer:

  1. Får nog göra ett hembesök för att själv få inspiration av den kreativa dottern! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Jättefina!
    Har du prövat saffranspannacotta med rödvinssås?
    Har ett busenkelt recept om du vill testa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du fortfarande tittar in här Carin! Jag vill gärna ha receptet. Kan du mejla mig?
      fia.skoglund@gmail.com

      Radera
  3. Vad fint du gör, det där med pannacottan kan väl inte vara så svårt klart att chokladen måste varit bäst eller? /Christina i Fristad

    SvaraRadera