måndag 24 november 2014

Mossa och pepparkaksbak...

I går fortsatte energin att flöda. Trädet fick påfyllning av slingor så det lyser fint nu. Enligt maken som har jobbat med julljus har vi "bara" 49 500 färre lampor än ett litet Lisebergsträd så vi har lite att jobba på under året, men nu lyser i alla fall tio grenar fint!

Jag gjorde i ordning kransar till verandan, jag brukar ha två stycken hängandes där med eukalyptusblad virade runt men i år testade jag med mossa istället, ombyte förnöjer! Några fönster hann jag också med att dra över, nu är de redo för att förgyllas med stjärnor av olika slag.

På eftermiddagen kom min mamma och pappa hit, mamma längtade efter barnen och när jag sa det till Storasyster kom hon på att de kunde komma och baka pepparkakor tillsammans. Det blev en mysig eftermiddag med pepparkaksbak, julmusik och glögg.

Efter en intensiv och rolig helg stoppade vi barnen i säng tidigt och gick ut och satte oss i baljan, ljuvligt sätt att avsluta en helg på...









































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar