torsdag 20 november 2014

Pysseltid...

Jag älskar den här tiden på året, inte det grå trista vädret med förberedelserna inför jul, allt pyssel som MÅSTE göras!! Jag har som en glad pirrande känsla i magen, en positiv stress. Det finns så mycket jag vill göra, olika kransar, julkort, pepparkakshus, blomsterdekorationer, dukningar mm. Göra det så där supermysigt med doftande saker och levande ljus och icke att förglömma smäktande julmusik!!

Det finns ingen tid på året som jag har ett sådant driv. Jag tror det beror på att man faktiskt har en deadline när det gäller dekorationer, det har man bara på påsk också och den högtiden är vi sällan hemma på och är vi det pyntas det inte alls som på jul.

Nu kanske det låter som att jag har tomtar i varenda hörne, det har jag verkligen inte, mossa däremot, det har jag gott om!

Jag har redan börjat så smått, storasyster, Morris och jag har plockat granris och fyllt utekrukorna med, det behövs lite till för att alla ska vara fyllda. Jag planerar för en dörrkrans till ytterdörren, är väldigt sugen på att surra fast en hyacint eller två men vet inte om de klarar utetemperaturen. Om de inte gör det är ju också frågan hur ser de ut då, som frusna hyacinter eller vissna salladsblad?? Jag får testa helt enkelt. I helgen får vi påfyllnad av ljusslingor så då jäklar ska nog trädet lysa!

Nu ska jag åka och jobba, tydligen måste man det även om man skulle kunna fylla dagarna med pyssel i stället...





1 kommentar:

  1. Åh var ska du lägga den fina! Är den till dörrkransen? Vill gärna se bild på resultatet.
    Åsa

    SvaraRadera