fredag 2 januari 2015

Happy New Year 2014!!

Ja jag vet att jag är några dagar sen men här kommer årets dukning, kanske kan det inspirera någon till det här årets fest.

God fortsättning alla vänner, idag ska jag faktiskt trotsa blåsten utanför fönstret och åka till jobbet några timmar. Tack och lov börjar jag sent, vi har lite annan dygnsrytm här på Granbacken just nu...

Baren öppnade efter midnatt..


Jag hittade vår gamla anslagstavla...

...på Panduro finns pennor att skriva med istället för kritor

Varje år åker jag till Myrornas och fyndar, ram 15 kronor...

Älskar mitt kakfat, här på ligger det alltid tilltugg till fördrinken...

....men eftersom vi var lite sena med den får ni tänka er faten fyllda 

I år köpte vi jättetomtebloss, alla fick ta en med sig ut  vid tolvslaget

Vuxenbordet...

Rean är toppen efter jul, bollar från Mio, halva priset!

Ännu ett fynd från Myrornas, skål 25 kronor, vit från början med
ett rosa tuschstreck, jag slipade av hela skålen

Jag har alltid problem med blomsterarrangemang. Fick tips när jag
tittade på Leilas jul, hon tog Hortensia som fyller ut bra. Själv hittade
jag den fina kålen som syns på bilden, i grönsaksdisken på Ica. Visst har den fin form!!

I år blev det lite mer vintage-dukning, spets och klockor som tema

klockorna är utskrivna på vanlig skrivare

små kapsyler fick blir dekorationer


Barnbordet var Storasyster chef för, givetvis tog hon hjälp av Lillebror som
fick agera assistent

Förra årets barnservettringar blev årets centerpiece. Det gäller att återbruka!!





5 kommentarer:

  1. Alltså du är såååå GRYM <3 Gud vad fint Du gjort!!! Guldstjärna eller nej Guldstjärnor till Dig !!

    SvaraRadera
  2. Håller med Marie!! Heeeelt grym! Otroligt fina dekorationer!!! Wow säger vi här på ljusstöperiet!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kanonfint!!!!!
    Det blev ju jättebra med klockorna. Jag måste komma ihåg att spara snygga kapsyler till nästa år! ;) Kram kram

    SvaraRadera