tisdag 30 juni 2015

Sprayprojekt...

En kompis hade köpt så fina ljusstakar på Ikea, till hennes röda trädgårdsmöbel blev det så fantastiskt snyggt och jag ville verkligen också ha dem.

När jag några veckor senare var på Ikea stod jag med ljusstakarna i handen redo att köpa dem. Men så plötsligt kände jag att jag inte skulle köpa dem trots allt, det kändes lite trist att köpa precis samma som min vän så jag ställde tillbaka dom.

Inför Rockabillyfesten var jag på Myrornas och letade kläder, då plötsligt ser jag Ikealjusstakarna på en hylla, till priset av ingenting. Det kändes som ett tecken, jag borde köpa dem. Sagt och gjort, ljusstakarna blev mina och de stod inne och väntade på en solig dag då jag skulle göra fint på altanen. De fick stå ganska många dagar i väntan på solen och ju längre de stod där ju mer insåg jag att de var inte helt i min stil. Hemma hos mig kändes de för orange och rött.

Ett besök på Panduro, två sprayburkar senare är de nu P E R F E K T A!! Det är ju fantastiskt vad snabbt och lätt man kan förändra saker med lite färg!!

Före:


Efter:



1 kommentar: