tisdag 30 juni 2015

Syprojekt...

Efter att ha gjort min lilla väska till rakhyveln fick jag blodad tand och tänkte sy mig en ny necessär. Jag hade hittat en beskrivning på nätet, som jag i och för sig inte förstod helt och hållet men det har ju aldrig hindrat mig. Tanken var att schampoflaskorna skulle kunna förvaras stående.

Jag började med att mäta schampot och hårspraysflaskan sedan satte jag igång. Som vanligt krånglade maskinen så jag var genomsvettig, tillslut satt jag i BH och jeans och öppet fönster.

Efter mycket trixande hit och dit hade jag tillslut lyckats få ihop ena änden. Jag vränger förväntansfullt tyget till rätsidan och det är då jag ser resultatet. Jag har på något sätt lyckats sy en jäkligt bred men låg necessär. Ibland blir jag KNÄPP på min hjärna och logiska tänkande...








1 kommentar: