fredag 3 juli 2015

Ett reseminne..

Häromdagen tog jag bussen ner till stan. Jag hamnade mitt emot en överviktig man som satt och skrevade i mysbyxor. Helt okej kan man ju tycka men grejen var den att byxorna hade ett stort hål i grenen.

När jag satt där och såg detta kom jag plötsligt ihåg när vi var i Thailand för en massa årsedan. Vi var ute på en snorkelresa med en ganska liten båt. Vi satt mitt emot ett svenskt par som var ca 60 år. Plötsligt ser jag hur mannen har hela pungen hängandes utanför badbyxorna. Jag sneglar på syrran och ser att hon också sett det.

Att inte vi exploderade av skratt, det var ju hemskt för mannen men vi kunde ju inte gärna ha sagt till honom. Vad sjutton skulle man ha sagt?? -Ursäkta herrn, lilla pungen har visst trillat ut!

Ja det var ett lite annorlunda reseminne men jag tänkte att den historien passade så här på en fredagskväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar