måndag 19 november 2012

Det kan man göra själv...

"Det kan man göra själv" är nog mitt motto i livet, väldigt mycket kan man ju faktiskt göra själv. Allt blir ju i och för sig inte snyggt, som den söta tomten jag såg i en pysseltidning och gjorde till min syster. Varje år tar hon fram den här tomten som mer ser ut som ett litet fyllo i tomtekläder och lägger honom i granen. Verkligen ful och jag får lite panik över att hon envisas med att behålla den.

Picnicfilten till bästa vännen blev ju inte heller toppen, stor och tung som ett tält och då menar jag inte som dagens små smidiga lightversioner, nej tänk mer ett tält från 70-talet!!

Nu funderar jag ändå på ett nytt projekt, häromdagen piffade jag lite vid badtunnan och hängde upp en liten ljusslinga i en gren precis ovanför badet. Det blev mysig belysning när man satt där på kvällen men det ser lite tunt ut med bara några få lampor i en enda gren. Men snälla nån, tänker ni nu, hon som är gift med en man som säljer julbelysning borde ju verkligen inte ha problem med att få tag i mer slingor!!!

Nej, man kan ju tycka det, men ni känner väl till ordspråket om skomakarens barn, det samma är med ljusslingeförsäljarens fru. Det sista har jag lite desperat försökt locka med att han får betalt i natura men inte ens det har gjort att jag fått hem några ljus!!

Men ska människan aldrig berätta om sitt nya projekt tänker ni kanske nu, jo så här är det. Igår var jag en sväng på Rusta, där såg den här:

Foto: Rusta

Genast kom jag att tänka på att jag har en ljuskrona för levande ljus som bara står i källaren, man skulle ju kunna använda den som bas och bara vira en herrans massa ljus runt den. Nu till den svåra frågan, kommer det bli bra? Är det snyggt över huvudtaget att ha en ljuskrona ute?? Hjälp....





5 kommentarer:

  1. Vet inte hur många gånger jag ska behöva säga detta, men jag tycker VÄLDIGT mycket om min picnicfilt!

    Vi får väl stanna och titta på lagret igen på väg till Malmö och plocka med ett gäng slingor!

    SvaraRadera
  2. JA! Det är jättesnyggt, både på vintern och sommarkvällar... Super!

    SvaraRadera
  3. Då har vi testat, och den blev inte hängande så länge;) skulle tro att frugan ger sig ut på en shopingrunda istället..
    Johan

    SvaraRadera