lördag 10 november 2012

Lånade husmorstips...

Hittade lite kul och praktiska husmorstips på nätet, först ut har vi ett tips på hur man får vatten i en hink från ett för litet handfat

 
smart va?! Och om man nu inte har en sopskyffel kommer lösningen....



...Här!


Ett tips för den som reser mycket, ett sugrör gör att halsbanden inte trasslar!



Häromdagen stod jag med nymålade naglar och försökte få ur en nyckel ur en nyckelring,  då hade jag inte denna grymma kunskap!!



Det här tipset är jag lite tveksam till, smart på ett sätt men jag kan se mig själv nästan spraymåla alla väggar när jag lite käckt ska dra av penseln och färgen i stället skjuter iväg.













Smart! Och toapappersrullar har man ju alltid hemma!





Ett sista tips speciellt till systern och hennes vänner som bott i Indien och där köpt tusen slip-inskor!








3 kommentarer:

  1. Perfekt med galgarna för skorna! Jag får pyssla lite innan containern kommer med alla indienskorna (när SJUTTON ska jag ha dem här i kalla sverige?!!)
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Undrar vad som händer om det där gummibandet hoppar av burken....

    SvaraRadera
  3. Grymma tips ju;) Gillade det där med skyffeln och hinken. Det har ju hänt att man tippat hinken för att få i lite vatten i den under kranen och sen måste man tippa den igen för att få loss den och så har man vatten över hela handfatet och nästan inget kvar i hinken......

    SvaraRadera