måndag 12 november 2012

Skoproblem och gåsablot....

I helgen var det dags för den årliga gåsamiddagen med Lions i Svenljunga. Eller årliga är väl inte rätt ord för de har bestämt att det numera räcker att genomföra denna trevliga fest vartannat år. Hur som helst, i lördags var det i alla fall dags igen. Faktiskt ganska praktiskt att den numera genomförs vartannat år för då kände jag, som den sparsamma lilla fru jag är, att jag kunde ha samma klänning som för två år sedan.

MEN, bara för att man är lite sparsam ena sekunden betyder det ju inte det att man är det i nästa. Jag menar en kvinna behöver ju alltid snygga skor!! Jag drog i alla fall iväg till knalleland, jag skulle ändå värma upp dansfötterna med lite Zumba.

Sticker in på Din Sko och hittar snyggaste skorna, de ropade på mig, högklackade och glittriga! Förra gången jag hade skor med den klackhöjden slutade kvällen med att jag hade fötterna i en ishink för vinflaskor på Grand hotell. Då lovade jag mig själv att inte köpa med så hög klack någon mer gång. Men det var då och nu stod jag ju här och gjorde valet mellan glittriga snygga med hög klack eller platta svarta. Ni inser, jag KUNDE helt enkelt inte göra något annat val än låta stil gå före komfort.

Men man lär sig av sina misstag, så denna gång skulle jag ha med ett par backup-skor. Jag hade tänkt mig dom i form av stövlar. Eftersom jag hade slängt mina gamla slitna behövde jag nu alltså ett par nya stövlar också, hoppsan vilken tur att jag hade varit så fantastiskt sparsam vid val av klänning!

Ni kanske inte vet detta men mina vadgener härstammar från Hulken, fråga mig inte hur det kommer sig, det är bara ren fakta. Att hitta stövlar som överhuvudtaget går att knäppa är i stort sett omöjligt. Jag provade alla par i butiken, då menar jag verkligen ALLA!! Två par kunde jag stänga, ett par kunde jag stänga och fortfarande ha lite blodcirkulation kvar i benen. Det paret fick det bli. Det var tur att jag hade träningskläder på mig för jag var genomsvett när jag var färdigprovad.

Allt var frid och fröjd, vi gör oss i ordning och är redo att åka iväg. Jag tar på mig högerstöveln, min högra fot är en storlek större än den vänstra (ja ni förstår att jag är systern som dragit högvinsten i genlotteriet). Jag hade bara provat den, funkar skon på den foten fungerar den på båda. Men gissa vad!! Jag har STÖRRE vänstervad än höger!! Tjoho, där stod hela familjen redo att åka och jag får inte på stövlarna. S K I T!!!! Fick snabbt rafsa fram ett par stövletter med hög klack ur garderoben, där rök min backup-plan för ömma fötter.

Kvällen blev i alla fall toppen, fötterna ömmade rejält men det var det helt klart värt. Slänger ändå in ett litet husmorstips:
Investera i ett par riktigt sköna backup-skor som går att dansa som en tok i. Och nu, det kanske viktigaste tipset. Ta på dig dina nya snyggeskor INNAN förfesten med bubbel, på så sätt upptäcker du lättare att tillverkarna lägger i kartongbitar i skorna, det känns lite dumt att ha dom i skorna en hel kväll...




.....fast vill du få dig ett gott skratt vid tvåtiden på natten, låt dom ligga kvar!!












2 kommentarer: