torsdag 25 juli 2013

En kvinnas makt...

Syrran och jag står på City gross, hon ska köpa en deodorant till sin make. Hon tyckte att Axe luktade gott så hon luktade sig igenom deras sortiment, under tiden gick jag igenom adidas deodoranter. Jag hittade en med grönt lock som jag tyckte luktade fantastiskt gott, jag tryckte upp den under näsan på syrran och hon höll med. Jag konstaterade att så vill man ju att en fräsch man ska lukta.

Samtidigt som jag säger detta står det en man i 45-års åldern lite bakom oss och tittar på deohyllan. Vi drar oss bort därifrån men jag blev lite nyfiken på om vi påverkat honom att lukta på den goda adidasdeon. Han står en stund och tittar på hyllan sträcker sedan fram handen och lägger en deo i korgen utan att provdofta. Jag står en bit bort och försöker diskret se vilken han valde men han stod med kroppen för så jag kunde inte se.

Jag får då, som värsta detektiven, genskjuta honom bland hyllorna och låtsas att jag tittade på lite crèmer. När han kommer förbi kikar jag ner i hans korg och vad ser jag?!

3 ST. (!!!) G R Ö N A Adidas deodoranter!!!

Ja vad säger man, vi kvinnor har makt!!





1 kommentar: