fredag 5 juli 2013

Tack svåger!!

Idag är jag stolt över mig själv! Vi har ju lyckats boka värsta partyhotellet, lagom när tjugoåringarna slutar skräna på morgonkvisten sätter tuppen som vi bor granne med igång och gal.

Allt det där kan jag ta utan större problem men när vi kom hem för andra dagen och rummet fortfarande är skitigt efter förra gästerna, då blir jag sur!! Nog för att det bara är ett trestjärnigt hotell men rent är rent, hur många eller få stjärnor hotellet än har.

Efter tre år i Indien med svågern har jag lärt mig att man inte ska ta skit, han är en mästare på att ta tag i jobbiga situationer. Så idag tog jag mod till mig och klagade (på engelska!!). Jag tog till och med upp receptionsansvarig till rummet och visade all smuts. Han bad så hemskt mycket om ursäkt och skulle minsann se till att det blev rent imorgon.

Efter ett tag kom han tillbaka och bad om ursäkt igen och frågade om han kunde bjuda på en drink. Ingen stor sak för er kanske men jag kände mig så nöjd med mig själv! Tack svåger för den lektionen!!

I övrigt har vi hyrt bilar så nu kan vi ut och testa alla vackra stränder som Kos har att erbjuda. Ljuvligt!!


3 kommentarer:

  1. Vad bra! Strongt gjort! Det är svårt att ta sånt där, så lätt att man låter det passera för att man inte pallar ta tjuren vid hornen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är lätt att klaga på saker i det tysta :)

      Radera
  2. Precis varför skall man gå och må dåligt när någon annan borde...man mår ju mycket bättre efteråt.. /Tomas

    SvaraRadera