måndag 9 september 2013

Arbetshelg...

Den här helgen var en sån där helg när man skulle behövt ha helg efter helgen. Lördagen startade med en träff med alla grannar, röja vägen på sly och göra fint stod på schemat. Det blev en härlig dag tillsammans i solen där vi slet så svetten rann, en grillunch hanns med innan arbetet åter tog vid. Runt fyratiden var vi klara, då drog maken och jag igång och tapetserade fram till strax innan sju då vi kastade oss in i duschen för att sedan gå upp till en av våra grannar och grilla. Efter en supermysig kväll då vi faktiskt satt ute till säkert halv elva stupade vi i säng och slocknade så fort huvudet landade på kudden.

Söndag morgon var vi uppe i ottan, åt lite frukost och gjorde oss i ordning. Sedan bar det av till Ikea där vi lastade en släpkärra full med garderobsinredning och stommar, en sänggavel med förvaringslådor under blev det också. Tillbaka till Borås där vi tog svängen om Byggmax och fick med oss mdf-skivor till den kommande garderoben, sedan hem igen. Väl hemma fortsatte jag att tapetsera medan mannen fixade med mdf-skivorna. Sedan skruvade vi ihop sänggavel och lådor, städade av sovrummet och flyttade tillbaka våra sängar.

Vid niotiden i går kväll var jag så trött att jag inte visste vart jag skulle ta vägen men oj vad nöjda vi är med sovrummet!! Den här veckan är maken borta till på fredag så det var verkligen på håret att vi hann få in sängarna innan han försvann. Äntligen börjar det bli en ljusning på kaoset här hemma!!


















Lakanen är från Af Swedala och nej jag har inte hunnit mangla dom. Tapeten är från Intrades kollektion Un Bisou De Mme Pitou, en väldigt fin kollektion med ett namn som jag inte har en aning om hur man uttalar!!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad fint det blir! Jag borde verkligen ta tag i det sista på vårt sovrum också. Nu blev jag peppad att ta tag i det där sista.... Nu är det bara orken som ska infinna sig.....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj så fint! Vad duktiga ni är! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint det ser ut Fia! Den vackra tapeten....... :) kram Jenny

    SvaraRadera