lördag 21 september 2013

Garderober, garderober, garderober...

Om det är någon som behöver hjälp med att skruva ihop lådor till Pax garderober så är jag kvinnan för det!! Oj, oj, oj vad jag har skruvat idag, snabb som sjutton blev jag! Att jag stod utomhus och regnmolnen hängde hotande över mig hjälpte ju kanske till för att hålla uppe tempot men med hjälp av Lillebror fick vi in alla lådor utan några vattenskador.

Medan jag skruvade lådor, eller ja om vi ska vara riktigt ärliga här hann Storasyster och jag med lite förmiddagsshopping också. Men under tiden vi shoppade och senare skruvade lådor kämpade maken med att såga och sätta ihop garderobsstommarna. Det kommer bli jättebra!! Visst hade jag gärna haft ett stort sovrum med plats för en fåtölj, en byrå OCH stora garderober men nu blir det istället ett litet sovrum som nu slukas av en garderobsvägg. M E N det kommer också bli bra, litet men bra. jag älskar mina nya tapeter och garderobsförvaringen kommer bli dubbelt så stor mot vad vi har haft så det blir toppen.

I veckan får maken ta vägen förbi Ikea och komplettera med fler lådor, vi vågade inte hoppas på att vi skulle få plats med så många som det faktiskt visar sig att vi får. Kan ni fatta, SJU stycken enmeterslådor var och tre och en halv var av 50-centimeters lådor + plats för hängande!!! Det ni, nu kan här shoppas kläder!!

Efter en heldag med grejande har vi nu avslutat med en härlig stund i baljan, nu har badsäsongen börjat igen!!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar