måndag 2 mars 2015

Då var vi här!!

Klockan 06.00 samlades gänget hemma hos oss för gemensam avfärd. Sju timmar och två kissestopp senare var vi framme.

Det var sagt att stugan skulle vara upptagen fram till fyra på eftermiddagen men på vägen upp fick vi ett sms att vi kunde ta över den direkt.

Tre fullpackade bilar lastades snabbt av i ett enda härligt kaos och sedan stekte vi upp lite korv som vi tryckte i oss. Någon timme senare stod vi i backen.

Stugan är verkligen jättefin och ligger så det bara är att ta på sig skidorna och dra iväg. Det blev några timmars härlig åkning med snö som föll. Eller härlig kanske är att överdriva. Mina skidor gick knappt framåt, det nöp i dom hela tiden. Vädret var sådant att snön fastnade en del under skidorna men mina var helt hopplösa. Jag småjoggade bredvid maken i liften innan jag fick glid på dom. När vi kom hem och jag tittade under dom ser de helt kletiga ut. Makens teori är att de suttit mot längdskidorna när de har förvarats hemma. Blir det inte bättre idag får jag nog lämna in dom för om för omvallning.

Hur som helst är det underbart att vara i fjällen!!

1 kommentar:

  1. Lämna in och få dem fixade. Blir nog inte bra om resten av familjen susar ner för backarna och du får gå!

    SvaraRadera