tisdag 17 mars 2015

Det går framåt!!

I söndags lyfte vi in badkaret igen! Så härligt att kunna duscha inne igen. Nu är kaklet på plats, listerna ska strykas en gång till, dörrfoder ska inhandlas. Toalettsitsen ska bytas till en svart och jag vill även leta efter svarta strömbrytare. Vi har det i resten av huset, svarta strömbrytare alltså, jag hoppas de har börjat tillverka sådana för våtrum också.

Vi har fortfarande inga duschväggar eller kommod. Jag vill åka en sväng till Ikea och se om man kan få ihop något av deras köksskåp men det är ju det där med tiden som ska räcka till.

Här är i alla fall ett litet tjuvkik på badrummet...

























...ja den uppmärksamma läsaren kanske känner igen tapeten. Den är från kakelugnsrummet. Vi hade en och en halv rulle liggandes och jag har alltid gillat den tapeten så den fick bli här inne istället. Nu kanske ni frågar er varför jag då tapetserade om i kakelugnsrummet om jag nu tyckte så bra om tapeten. Jag ställde mig samma fråga, fast väldigt tyst så inte maken skulle höra den. Antagligen hade jag tråkigt en period och behövde lite nytt på väggarna. Och se så bra det blev, inga nya tapeter behövde fixas, bara att gå ut i pysselhuset och hämta!!

2 kommentarer:

  1. Men det blev ju jättebra med grått! Blev nog mer ombonat än vitt. Den är jättefin, den tapeten....i ditt hus då såklart.( Fast jag har faktiskt ljusgrå väggar i sovrummet. Men de har jag ju inte valt själv 😜)

    SvaraRadera
  2. Det ser kanonfint ut! Bra jobbat.
    Kram

    SvaraRadera