onsdag 23 december 2009

Framtida yrke: förhandlare?

Jag har alltid tyckt om snöglober, ni vet en glasbubbla med en liten figur i och när man skakar på den snöar det i den. För ca 10 år sedan hittade jag en jättegullig sådan som jag har varit väldigt rädd om.

Den här globen har inte bara fascinerat mig utan även barnen och jag har varit ganska hård på att dom inte får leka med den.

Häromdagen var Lillebror i vardagsrummet, plötsligt hördes en jättekrasch, efter det kom det ett ännu högre skrik. När jag kommer in i rummet står han där vid fönstret i en hög av glas och glitter. Tårarna sprutar och han är rätt hysterisk. Han försökte att förklara mellan hulkningarna att han bara skulle ställa tillbaka den.

Gjort är ju gjort så det var inte så mycket att bli arg över, jag förstod att det inte var med mening som den hade gått sönder men jag ville ändå att han skulle säga förlåt till mig.

Men det var lättare sagt än gjort att få honom att säga förlåt. Han skrek och skrek, men efter ett tag började han fundera. Tillslut säger han att han inte tycker om det ordet, han ville hellre rimma på det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar