tisdag 8 december 2009

Måns Zelmerlöv dansar för mig!!

Sitter i köket och slappar framför datorn när Lillebror kommer ner i köket klädd som en liten muskulös pirat, Storasyster har tagit på sig danskläder, tiara och fe-spö.


Det är ju så underbart att sitta och tjuvlyssna, de har dansuppvisning. Det hela går ut på att först ska en av dom presentera den andra. Det är två olika presentationer och det är den som blir presenterad som bestämmer vad som ska sägas.


Lillebror: mina damer och herrar, nu är det dags för prinsessan M!


Storasyster: mina damer och herrar, nu är det dags för hemska M!


Första dansen bestämde Storasyster, då var det Amy Dimond som sjöng. Hon började med att komma in och göra några fina graciösa rörelser. Sedan på en given signal skulle Lillebror och killarna komma in. Killarna är då Lillebror, Måns Zelmerlöv, Ulrik och Love (de sista har tydligen varit med i lilla melodifestivalen). Det var stränga regler över hur killarna skulle dansa, de fick INTE dansa hårdrock.


Andra dansen fick Lillebror bestämma, då fick Måns Zelmerlöv både sjunga och dansa. Då blev det lite coolare dans.


Tredje dansen fick Storasyster bestämma igen. När det var dags för killarna att göra entré kommer Lillebror in och mitt i Lilli och Sussies låt klämmer han i med - god jul önskar vi er alla. Ni kanske förstår att det inte var populärt hos Storasyster.


1 kommentar:

  1. Oh vad jag skrattade när jag läse om skådespelet. Kan verkligen se framför mig hur lille skutt hoppar in och sjunger julsången och hur mycket det irriterar storasyster. Pussungar!

    SvaraRadera