onsdag 23 december 2009

Grötkväll



Varje år har vi grötkväll här hemma några dagar före jul. Då kommer mamma, pappa, svärmor, svärfar och svägerskan hit. Det är en tradition jag har haft nästan ända sedan jag flyttade hemifrån. Det är roligt att att göra julfint för fler än bara familjen.

I år var det nästan en magisk kväll. Jag ägnade hela eftermiddagen till att baka bröd och lussekatter. Huset var välstädat, barnen satt tysta och tittade på tv, julmusiken var igång och det doftade nybakat i hela huset. Jag tände massa ljus inne och utanför var det mörkt och 10 minusgrader. När jag skulle tända ljusen i lyktorna ute dalade snöflingorna sakta ner. Jag blir lycklig i själen!





1 kommentar:

  1. Hej!!!
    Nu är vi hemma igen så nu kan jag börja skicka kommentarer. Det tycker jag alla ni andra också ska göra som är inne och hälsar på här. Det är jätteenkelt. Bara skriva en kommentar, välj anonym på "kommentera som" och skriv sedan av den konstiga texten för att bekräfta kommentaren. Lätt som en plätt!

    Oh vad fint du har gjort till jul, Sofia! Alltid lika pyssligt. Men jag kan förstå att det luktade lite unket, men det torkade väl och lukten försvann?! Fint var det i alla fall.
    Kram Åsa

    SvaraRadera