söndag 20 december 2009

Pust, stånk och julefrid

Det är verkligen jobbigt det här med att ha julfrid. Jag försöker att hålla det städat för att slippa tänka på det och bara kunna njuta men samtidigt kommer jag på nya pynt som jag vill göra och då skräpar jag ner igen.

Det är tur man är kvinna och kan göra två saker samtidigt för idag när jag stod med huvudet upp och ner och blåste håret passade jag på att skrubba nere på toalettstolen samtidigt. Det sparar ju fantastiskt mycket tid!

Idag har jag kombinerat städningen med att springa ut och försöka samla mossa. In igen, ner med mossan i badkaret för upptining, fortsätta med städningen, fixa lite med mossan, städa lite mer (det blir väldigt smutsigt att tina upp mossa inomhus).

Hur som helst kände jag mig väldigt nöjd med all mosspyssel tills maken kom in och sa - Den här jäkla mossan gör ju att det luktar sunkig skog här inne. Karlar, dom förstår sig inte på inredning!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar