måndag 19 juli 2010

Några roliga kommentarer från de små

Vi var ju som sagt på bröllopsfest häromdagen. Plötsligt behövde Lillebror kissa så jag följde med honom till toaletten. När han var klar och vi åter satt vid bordet känner jag en doft och frågar om inte han behöver göra lite mer på toaletten. Men nej, det behöver han inte.

En stund senare går han till maken och säger att det hänt en liten olycka i kalsongerna. Maken följer med honom på toaletten och försöker tvätta rent kalsonger och byxor. Då säger Lillebror till maken att det var lite bajs i kalsongerna redan när han och jag var på toaletten men han ville inte säga det till mig. Om jag ska citera honom sa han - mamma skulle bli galen på mig om hon såg det!!

Lite senare på kvällen när vi sitter och äter och dricker, klämmer Storasyster plötsligt i med Helan går, sjung hoppfallerallan lej. Kanske ska tilläggas att det inte serverades någon alkohol på den festen. Bör vi vara oroliga för vår 6 åring?!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar